Uddannelsen giver nye redskaber til en engagerende og dialogbaseret formidling af kunst og kultur til den nye børne- og ungdomsgeneration. Den henvender sig til en bred målgruppe af personer, der arbejder med formidling af kunst og kultur til børn og unge. Uddannelsen har et tværfagligt udgangspunkt i mange kunst- og kulturretninger: Teater, musik, film, kulturhistorie, naturhistorie, museer, bibliotek, dans, billedkunst og litteratur.

Gældende studieordning
Studieordning. Gældende fra 1.8.2023 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2023 (Word)

Andet gældende materiale
Oversigt over moduler i pædagogiske diplomuddannleser med eksterne prøver

Udformning af eksamensbeviser

Procedure for godkendelse af nye valgfrie og retningsspecifikke moduler på diplomuddannelser inden for det pædagogiske område.
Gældende fra 1.8.2020 (PDF)

Engelske titler. Gældende fra 1.8.2020 (PDF)

Oprydningsprocedure for diplomuddannelser på det pædagogiske område (landsmødet 26-8-2015)

Fælles censorvejledning på det pædagogiske område

Historiske studieordninger
Studieordning. Gældende fra 1.8.2022 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2022 (Word)
Studieordning
. Gældende fra 1.8.2021 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2021 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2020 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2020 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.1.2020 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.1.2020 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2017 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2017 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.1.2017 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.1.2017 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2015 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.8.2015 (Word)
Studieordning. Gældende fra 1.4.2015 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1.4.2015 (Word) 
Studieordning. Gældende fra 1. 8. 2013 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 1. 8. 2013 (Word – skrivebeskyttet)
Prøveallonge. Gældende fra 1. 9. 2012 (PDF)
Prøveallonge. Gældende fra 1. 9. 2012 (Word – skrivebeskyttet)
Studieordning. Gældende fra 1. 7. 2011 (PDF)
Studieordning. Gældende fra 16. 7. 2007 (PDF)